Aprilväder

Det kan man väl utan tveka säga att vi har nu! Idag har det snöat i Uppsala i stort sett hela dagen (verkar det som) och varit snöblandat regn i Stockholm. Dessutom kallt, bara någon plusgrad... Och vi är ju för tusan i slutet av april! Jag vill ha sol, värme och fågelkvitter!!

Annars har det varit en härlig dag, har jobbat mellan 9 och 15, men mellan 12-14 passade jag och några jobbarkompisar på att se genrepet på den nya balettaftonen med Bolero, Les Noces och Våroffer. Fatta att få chansen att göra det, på betald arbetstid! Har jag nämnt att jag älskar mitt jobb:)?? Tyckte att alla tre styckena var otroligt häftiga, men gillade nog Våroffer bäst. Den var så intensiv, inte ett enda andrum kändes det som. Vacker färgskala, vacker koreografi, underbar musik (Stravinskij). Riktigt, riktigt bra!!
  Själva jobbet med databasen går framåt, sakta med säkert. Är nere på spelåret 91/92 just nu, mao har jag snart klarat av ett decennium (bara 9 kvar sen:P)! Och det är fortfarande  himla kul! 

Måste till sist bara tipsa om www.kansloplaneraren.se , Operans nya satsning för att få mer publik! De har bytt ut 100 t-banestationer mot lika många känslor, och kombinerat varje känsla med passande opera- eller balettmusik. Kan vara värt att kolla in, även om man inte vanligtvis lyssnar på klassisk musik;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0