Puuha

Idag är en sån dag med stort S. Har haft konstant huvudvärk i snart 3 månader, och varit helt slut lika länge. Efter helgen är det värre (nej, inte pga bakfylla:P) och mina arbetskamrater (<3) lyckades övertala mig att åka hem och ringa till vårdcentralen. Och jag fick en tid till att träffa läkare. Om 2 veckor. Jomentackochbock. Men tänker i alla fall ringa till en annan vårdcentral imorgon bitti för att försöka få tag i en akuttid.

Jag är medveten om att det kanske verkar underligt att ha så bråttom efter 3 månader, men jag orkar fan inte med denna huvudvärk och tröttma samtidigt som jag ska jonglera både jobb och plugg och forskning för uppsats, plus fritid. Vi har nästan 84 kvm som ska målas om, det ska ramas in tavlor som sedan ska spikas upp. Det ska sparas pengar, men samtidigt inhandlas en hel del nödvändigt. Det ska sparas till ringar... och så klart eventuella kulturella evenemang under hösten/vintern/våren. Det ska sparas utifall det tar ett tag för bibblan att få tag på nya projektpengar så att jag kan fortsätta jobba och utifall älsklingen inte lyckas få ett extrajobb i höst. Till julklappar och födelsedagar. Till resor fram och tillbaka. Och till de nya höst/vinterkläderna som kommer behövas. Jag gillar att försöka vara så positiv som möjligt, för jag tror starkt på att inget blir bättre av att gnälla eller vara allmänt negativ. Jag kommer inte bli snorrik och frisk som en nötkärna bara för att jag gnäller på huvudvärk och liten inkomst. Bara att ta tag i skiten och kämpa för att det ska bli som man vill. Happyhappy! Fick frågan på jobbet hur jag kunde ha döljt att jag mått dåligt hela sommaren, men det tycker jag inte själv att jag har gjort. Trevligt att de tyckte det ändå:) Men så har jag ju också (och ja jag är tjatig) de bästa arbetskamrater man kan önska sig:) Jag lär mig alltid något nytt och får mig många goda skratt, varenda dag jag är där. Därför vill jag inte därifrån! Så om du som läser detta, eller någon ni känner, har en massa pengar som ligger och skräpar - SKÄNK DEM TILL MUSIKBIBLIOTEKET/ARKIVET PÅ OPERAN, TACK!

                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0