Helg!

Ja, helgen börjar idag för mig. Om man ser till att jag inte måste åka någonstans. Däremot har jag 2 tentauppgifter som ska lämnas in före kl10 på måndag, så så mycket slapptid blir det ändå inte. Är i alla fall klar med den stora uppgiften nu, den jag har kvar är att skriva om Cullberg & Åkesson och deras olika stilar. Men nu tittar jag på reprisen av damernas skidskytte från igår. Man kan undra varför, eftersom jag 1.faktiskt såg det igår och 2.det gick ju inte bra för Sverige... Anjas två lopp från igår skulle jag däremot med glädje se igen, och igen, och igen! Vilken kämpe! Så himla modigt att åka efter den kraschen. Hennes brons är betydligt mer värt än ett guld med tanke på att hon likaväl kunde ha slagit ihjäl sig dagen innan. Heja!

På jobbet igår hade vi pressvising för Unga på Operan. Operakul inledde och vi avslutade. Riktigt spännande var det och som vanligt: KUL! Det är helt otroligt hur ett jobb kan ge sådan energi och glädje! Som att jobba med sin hobby, med undantaget att man faktiskt får betalt. För att ha kul! Behöver jag säga att jag trivs:)? Och nästa vecka kanske jag får chansen att bli kvar på Operan och faktiskt jobba hela 50%! Men vi får se... Intervjun ska klaras av först! Men jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir av, en sådan erfarenhet slår det mesta i studieväg! Och att kombinera jobb med plugg går alltid. Man kan ju alltid skära ner på de få timmar sömn man får... Sova kan man göra senare i livet! Nu ska jag njuta av möjligheterna:)

Kommentarer
Postat av: Lina

hej! kollade runt lite på facebook och såg att du har en blogg. kul! Jag tycker det ær kul att uppdateras lite om vad som hænder i Uppsala:P Ha det bra! Kram

2010-02-23 @ 14:02:40
URL: http://lipprall.blogg.se/
Postat av: simone

Godnatt fina Mimmi, sov riktigt gott och ha en fin onsdag! :)

2010-03-02 @ 23:30:23
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0