Ny vecka!

Sista fullspäckade veckan på ett tag inleddes med jobb på Operan. Känns fortfarande helt sjukt att jag fick chansen där och det är fortfarande så himla kul!! Är extremt tacksam till Anna och Charlotte på Unga på Operan för att de tänkte på mig när de behövde hjälp:)

Slutet på förra veckan började helt underbart och slutade mindre kul. Vi var på Dieselverkstaden i Nacka/Sickla med "Gustav..." i fredags, eftersom de hade en dansdag där. Publiken bestod av människor från hela Sverige som var där för att se olika dansföreställningar för barn/unga som de sen eventuellt köper in till sin egen verksamhet. Det var ju då första gången som vi hade föreställningen på en riktig scen med stor (och enbart vuxen) publik. Tror det var ca 250 pers... Vi hade tänkt att det skulle gå att göra som vanligt, dvs att jag sitter med bakom skärmarna där Ann och Karin byter om så vi kan ha lite kommunikation när jag ska sätta igång musiken osv. Men det visade sig att det gick inte, ljudet sköttes från ljudbåset längst upp i salongen och enbart därifrån. Gulp! Fick gå upp och kolla och som tur var hade de likadana CD-spelare som finns på Operan, så inget nytt där. Däremot sköttes mic och volym från ett gigantiskt ljudbord med en miljon knappar och reglage. Najs. Och vi hade ingen tid att hinna repa heller innan det var dags. Var minst sagt nervöst, men vi var alla lite nervösa tror jag. Dessutom var det en sådan där härlig nervositet, som när man ska in på planen inför en match. Känslan efteråt var också likadan som med handbollen, extrem lycka, adrenalinrush och sedan total trötthet. Det gick superbra, alla gjorde verkligen sitt bästa och vi satte den:)! Men lyckan efter dagen byttes snabbt till halvt förfrusna tår/händer/näsa och oerhörd irritation på stationen på väg hem på eftermiddagen. Det hade varit strul med alla tåg hela dagen och jag sod och väntade på pendeln i över en timme. Den kom inte. Då gick jag upp och köpte biljett till SJ's tåg, som naturligstiv också var försenat. När tåget väl kom till stationen blev det tjurrusning och jag fick till slut en ståplats vid en dörr. Vid det laget hade min dåliga rygg visat sitt fula tryne och när jag väl kom hem (efter 2,5 timme, tar normalt ca 1 timme) så däckade jag i sängen tills min älskade Stine kom hem.

I lördags jobbade jag på första publikrepet av Singin' in the Rain på Oscars. Det var kul att vara tillbaka efter mer än 2 månader! Upptäckte att vinterjackor är enormt tunga och att de inte gärna hänger kvar på galgen, speciellt inte medan foajén är full av folk... Så idag har jag faktikst (pinsamt nog) antydan av träningsvärk i övre ryggen och skuldrorna... Men nästa vecka ska jag investera i ett gymkort på Friskis, så då blir det träningsvärk på riktigt! Längtar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0