Tekniknolla

Tydligen så publicerades inte (det långa!) inlägget jag skrev igår, så jag publicerade om det (?) nu. Om ni tror att jag blivit hemskt dagvill så är det inte så. Inte än.

Har varit en dag i skolan, med grupparbete och föreläsning om teater i hela landet (dvs en förklädd teaterpolitik-föreläsning...). Västmanlands Läns Teater fick lite uppmärksamhet vilket var kul. Mindre kul att det tydligen går rykten att skälet till att de inte fortsatte spela "Mig äger ingen" (som gick för slutsålda hus hela hösten) är att vissa politiker tyckte att den var "för socialdemokratisk" och därför säger teatern att de inte har råd att spela den i vår också. Sicke noget fjoll (ett danskt uttryck, är inte helt 100 på stavningen...)!! Hemskt irriterande att politiker som inte har ens en liten smula teater i bagaget får ha sådan makt över vad som ska visas. Gaaaaah! Å andra sidan ska det väl sägas att det verkar som om alla politiska läger är i stort sett lika illa på den fronten... Varför får teatrarna inte sätta upp vad de vill, det de tycker passar, det de tycker är kvalitet? Blääää säger jag bara och tackar för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0