Första dagen på nya extrajobbet!


 (www.operan.se)



Då var första repet av Gustav IIIs döttrar på Operan avklarat! Gick väl hyfsat, men har lånat med mig musiken hem så att jag kan lära mig den någorlunda till på fredag (för att inte tala om till nypremiären på måndag!). Det är inte jättekomplicerat egentligen, gäller bara att sätta sina cues och det kommer säkert gå av bara farten efter några gånger! Är lite orolig eftersom jag även ska styra en mikrofon och den får jag ingen möjlighet att prova innan första föreställningen, förutom precis innan den börjar... Men både Ann och Karin har lovat att hjälpa mig så gott de kan, så det ska nog fixa sig:)

 Kändes väldigt konstigt att springa omkring i korridorerna på Operan och att få gå in genom dörrar där det står "tillträde förbjudet". Men självklart var det spännande och roligt och när man tänker efter så är det ju egentligen ingen skillnad på att jobba på Operan eller på vilken annan arbetsplats som helst. Förutom att omgivningarna kanske är aningen mer imponerande. Det är samma känsla som när jag började på Oscarsteatern, men där är man ju så gott som hemma nu, inget märkvardigt liksom. Däremot är det stor skillnad på arbetsuppgifterna. Jag tycker att det är jättekul att jobba i foajén och att få träffa mycket folk, men att få jobba med en föreställning såhär... det är ju vad jag verkligen vill ägna mig åt, vad jag vill utbilda mig till! Så stort tack till Anna och Charlotte för att jag fått den här chansen! Det uppskattas, mer än jag kan säga eller skriva:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0