Torsdag

Ledig idag igen. Halvt. Enda uppdraget idag: ta mig till Sthlm och sing-a-long ikväll! Det visar sig att det kan bli svårare än vad man tror eftersom tågtrafiken mellan Uppsala och Sthlm verkar fungera halvdant idag... Så, mycket spännande indeed!
Och sing-a-longen... Är galet nervös, inte så mycket för att sjunga eftersom det kommer vara fullsatt i konserthuset med människor som alla kommer sjunga, det är mer för min stackars hals, som fortfarande inte är helt ok. Funderar på om man kan ta med sig hosmedecin och ta sig en shot om det blir för illa? Eller kommer det se ut som att jag sitter och smyg(?)super? Det hela sänds ju på bio över hela landet, t.om. i Västerås! Kanske kostar på mig en pinsam vinkning ikväll.
Här är några av sångerna det är meningen att vi ska kraxa fram ikväll:
  • Habaneran från Carmen (kommer nynna den jävla melodin i två veckor)
  • Toreadorens aria, också från Carmen
  • En skrattaria (kanske blir den lättaste, jag kommer nog halvligga i stolen och gråta av skratt redan)
  • La Donna e mobile från Rigoletto (melodi: "Plättar med sylt på, det är så gott att få...")
  • Papagenos aria från Trollflöjten
  • Brudkören ur Lohengrin (ni vet, dam dam da dam, dam dam da dam... det FINNS text till den!)
  • Nessun Dorma (kommentarer överflödiga?)
  • Pärlfiskarna (den här jäveln hittade jag inte på YT, så har noll koll)
  • Lascia chío pianga (hah! en som man kan hyfsat iaf, från La Voix du Nord)
  • Fångarnas kör från Nabucco (eller: "Choir of the hebrew slaves" som den heter på YT)
  • An Die Freude (spännande att se: kommer jag tappa bort mig i den tyska texten och sjunga "joyful, joyful" istället?)
Blir en enormt spännande kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0