Sommarlov!

Är klar med sista tentan för terminen! Allt som fattas är att lämna in fanskapet, vilket blir onsdag eller torsdag... Har inte skrivit på ett tag, som vanligt, så får väl gå igenom det viktigaste som hänt. Kom förresten på en sak som jag inte bloggat om, vilket när jag tänker på det är helt sjukt! Den 10/4, på vår 6-månadersdag, friade Stine till mig under vår weekendtripp till Köpenhamn/Helsingborg/Helsingör!!! Och självklart sa jag ja:D Är såååååå lycklig <3<3<3!!

Nu till det som hänt sedan sist. Jag har fått förfrågan om att fortsätta sköta ljudet på Gustav IIIs döttrar för Unga på Operan vid ett antal tillfällen i höst! Ett självklart "ja" där med:) Och det andra jobbet på Operan, repertoardatabasprojektet, går fortfarande toppenbra och jag supertrivs verkligen!! Jag har också blivit övertalad till att söka in på Operans statistverksamhet, så vi får se, kanske får jag stå på stora scenen i höst^^ Sjukt, men det är ju lika bra att passa på när chansen ges!
 Sen så har det ju varit Eurovision Song Contest i förra veckan/helgen och som den schlagernörd jag är så har jag självklart sett alla tre sändningar från Oslo! Kan väl bara konstatera att det kändes underligt att Sverige missade en finalplats, med bara 5 poäng dessutom! Men tycker finalen var lyckad ändå, bortsett från Jimmy Jumps lilla stunt under Spaniens bidrag (som ju egentligen bara blev bättre av det). Höll så klart alla tummar för det danska bidraget, som gjorde sitt absolut bästa framträdande när det gällde som mest (imponerande!), men både Stine och jag hade Tyskland som självklara vinnare. Himla härlig låt helt enkelt:) Annars diggar jag loss till Frankrikes bidrag, "Allez, olla, olé" och Hollands "Shalalishalala", som förvisso kanske inte var någon jättehit, men jag blir glad av den:)

Och idag... Idag är dagen med stort D, dagen då vi får nycklarna till nya lägenheten!! Förhoppningsvis i alla fall... Har haft kontakt med fastighetsskötaren två gånger, senast i torsdags, och då hade han inte hört ett knyst om någon besiktning eller när de hade tänkt lämna in nycklarna. Men om några timmar hoppar jag på bussen och åker dit, för efter kl12 har vi laglig rätt till lägenheten. Får vi den inte idag tänker vi kräva kompensation av något slag, hyresavdrag eller att de målar/tapetserar hela lägenheten som vi vill ha den! Men håll tummarna folkens, för vi vill verkligen ha nycklarna idag!!

Kommentarer
Postat av: Joyce

Vad kul att läsa att allt går så bra! :) Hör av dig när du kommer till Västerås igen, så får vi se till att träffas ju!

Är så glad för din skull! :)

2010-06-01 @ 11:36:59
URL: http://mondoblog.se/joycejansen
Postat av: simone

åh det låter hääärligt, snart kan man bara pusta ut helt på stranden :D

2010-06-02 @ 13:20:08
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0