Mycket att göra!

Är helt sjukt mycket att hålla reda på och fixa innan flytten. Nu gick det ju så himla snabbt, inflyttning 1 juni, så det är chop-chop som gäller! Hem från jobbet och direkt sätta sig och byta elavtal, försäkring etc etc etc. Men så vitt jag har koll på just nu är det bara adressändring och bokning av besiktning av lilla lägenheten efter vi har flyttstädat som är kvar. Phew... Och imorgon skriver vi kontrakt:) Om inget går fel... Vilket det inte ska! Då ska vi passa på att höra oss för om ommålning/tapetsering. Ett sovrum, köket och badrummet borde de fixa utan gnäll, de var rätt slitna och mycket hål i väggarna. Frågan är om vi kan lyckas få dem att fixa vardagsrummet och det andra sovrummet också, även om de var relativt nytapetserade... Men det var lite hål i väggarna där också, på ställen där vi antagligen inte vill ha dem! Vad säger ni, kan man kräva att de gör om där också? Hallen får vara precis som den är, det var nytt och riktigt snyggt!
 Kan verkligen inte vänta tills vi kan flytta!! Det blir ju inte förrän den 12 juni på riktigt, när vi kan få hjälp av mamma och Linus, men vi kommer eventuellt flytta över lite saker innan och sova på madrass:) I det fina vädret som är nu så blir den här lilla lägenheten som en freaking bastu, sol rakt in i... 10 timmar ungefär. Där hjälper inte persiennerna speciellt bra. Så vi vill sova i nya lägenheten så fort som möjligt, kunna ha balkongdörren öppen. Lyx!!

Annars är det rätt mycket att göra med skola och jobb just nu också. Eftersom jag bestämde att skjuta upp förra tentan måste jag göra klart den den här veckan, för nästa vecka får vi den sista tentan för terminen, och då har vi bara 1 vecka på oss att bli klara! Har som tur är bara 1 uppgift kvar av 3 på "gamla" tentan, men det räcker gott och väl för att bli stressigt.  Jobbet i sig är inte speciellt stressigt, mest bara kul som tur är:) Däremot hatar jag att känna att saker som jag "borde" göra hänger som ett mörkt moln över axeln när jag sitter och jobbar. Menmen, man får ta det onda med det goda va;)?! Apropå "det goda", var och såg en snutt av ett förberedande rep av baletten "Romeo och Julia" idag för att en kollega staterar i den, och jisses, vad den är fin!! Funderar på att använda 2 personalkuponger och ta med mig min älskling att se den:) Om ni skulle ha lite tid och pengar över, boka biljett för tusan! Får inte missas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0